Claus Hellmann Hansen
I mere end 35 år har Claus Hellmann Hansens gerning handlet om mennesker i organisationer: som professor på Stephens College i USA, som direktør i Dansk Arbejdsgiverforening og TMI og i de sidste mere end 10 år som selvstændig konsulent. Som leder, underviser, konsulent, foredragsholder og skribent har Claus altid arbejdet for at skabe og påvirke til positiv og resultatfokuseret ledelse.
Med en cand.merc. fra Handelshøjskolen i København og en Master of Science fra University of Wisconsin som baggrund har Claus altid arbejdet for at gøre de komplekse modeller forståelige. Han har været pionér ved overførsel af specielt amerikanske modeller til Danmark. F.eks. Professor Dave Ulrich’s HR-modeller, Walt Disney’s people concept, MBTI, Professor Edgar Scheins kulturmodel og karriereankre mm. Erfaringerne samles i foredrag, som koncentrerer sig om kundeservice, hvor Claus dels taler om sit koncept ”+1 Service”: om de små ting, der kan skabe stor kundeloyalitet. Og dels beretter om Walt Disney’s magiske arbejde med mennesker. Handler det om magi? Eller er det hårdt arbejde? Kundeservice synes at være et af de områder, hvor man praktisk kan anvende mange af modellerne.
Som konsulent har han arbejdet for virksomheder i hele Nordeuropa herunder Balticum, specielt med etablering af servicekulturer og lederuddannelser. Alle foredrag holdes på engelsk eller dansk.