Claes-Johan Larsson
Foredragsholder og konferencier - Taler om kundeservice og kundepasning
Claes-Johan Larsson taler om kundeservice og kundepasning, og hans fokus er altid på mødet mellem mennesker.
Claes-Johan Larsson har længe arbejdet som foredragsholder, ordstyrer, konferencier og konventleder. I de sidste 30 år har han også arbejdet som journalist, producer og programleder hos Sveriges Radio. Uddannelsesmæssigt har han studeret adfærdsvidenskab og gået på Calle Flygares teaterskole, og professionelt har han, ud over arbejdet ved radioen, arbejdet med service og menneskelige relationer hos Sheraton, SAS, MyTravelkoncernen. I dag bliver han også engageret af virksomheder uden for landets grænser.
Claes-Johan Larsson forelæser på en lystfyldt og indsigtsgivende måde om kundeservice og kundepleje, om kommunikation og om betydningen af den rigtige holdning. Han taler om vigtigheden af at turde være personlig og unik, og om hvordan man opbygger og plejer relationer både i arbejdet og privat. Hans fokus er altid på mødet mellem mennesker fra et følelsesmæssigt perspektiv, knyttet til personlig service og kundepleje, som er lige vigtigt uanset branche. Han fremhæver vigtigheden af at tage ansvar for sine møder. Claes-Johan udtrykker det sådan, at "man er altid i direkte udsendelse". Det dur ikke at sige: "Jeg gav god service i går, kom tilbage da i stedet." Det er her og nu, der gælder, og det er det, man må lære af.